Pozostałe informacje

85 zł – na kierunki na których postępowanie kwalifikacyjne nie obejmuje dodatkowego egzaminu,

100 zł – na kierunki na które obowiązuje dodatkowy egzamin tj.: techniki dentystyczne- studia pierwszego stopnia oraz ratownictwo medyczne- studia drugiego stopnia

 

UWAGA:

  1. Numer rachunku rekrutacyjnego przeznaczony jest wyłącznie do wnoszenia opłaty za postępowanie rekrutacyjne. Nie może być on wykorzystywany do innych płatności.
  2. Numer rachunku zostanie udostępniony w koncie osoby kandydującej, po przeprowadzonym pełnym procesie rejestracji elektronicznej na dany kierunek studiów.
  3. Za postępowanie rekrutacyjne opłatę należy wnosić w terminach elektronicznej rejestracji.
  4. W przypadku, gdy opłata rekrutacyjna nie wpłynie na konto w terminach elektronicznej rejestracji, osoba kandydująca zobowiązana jest dostarczyć dowód wpłaty lub przesłać go drogą elektroniczną - zdjęcie lub skan dowodu opłaty.
  5. Opłata rekrutacyjna wniesiona w danym dniu rejestracji elektronicznej, jest księgowana na koncie Uczelni w dniu następnym, w przypadku dokonania wpłaty danego dnia w godzinach wieczornych, opłata jest księgowana na drugi dzień.
  6. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek studiów, zobowiązana jest wnieść opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek.
  7. W przypadku dokonywania opłaty za postępowanie rekrutacyjne zwykłym przelewem, tytuł przelewu to : 'Opłata rekrutacyjna'.
  8. Zwrot wniesionej opłaty przysługuje w następujących przypadkach:
    1. odstąpienia przez Uniwersytet od uruchomienia kierunku,
    2. dokonania nadpłaty opłaty rekrutacyjnej,
    3. wniesienia opłaty po terminie.
  9. Zwrot opłaty dokonywany jest na pisemny wniosek osoby kandydującej. Zwrotu, o którym mowa w pkt 8 ust. 1, Uniwersytet dokonuje z urzędu na konto z którego wpłynęła opłata.
  10. Zwrot opłaty nie przysługuje w przypadku:
    1. rezygnacji z ubiegania się o przyjęcie na studia,
    2. nieprzyjęcia na wybrany kierunek studiów,
    3. nieprzystąpienia do obowiązkowego egzaminu (dotyczy technik dentystycznych- pierwszego stopnia i ratownictwa medycznego- drugiego stopnia),
    4. niespełnienia warunków rekrutacji określonych przez Uniwersytet.

Zarządzenie Nr 72/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 11 kwietnia 2025 roku w sprawie określenia wysokości opłaty rekrutacyjnej wnoszonej przez osobę kandydującą na studia w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie - zobacz

UWAGA:

  1. Numer rachunku bankowego, na który należy dokonywać opłat za studia niestacjonarne zostanie przekazany podczas ogłoszenia listy osób wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na studia, zgodnie z terminarzem ogłaszania list. Jest to numer, inny niż numer rachunku służącego do wnoszenia opłat za postępowanie rekrutacyjne.
  2. Osoby, które zostały zakwalifikowane do przyjęcia na studia, poniższą opłatę za pierwszy semestr wnoszą w całości lub w systemie ratalnym.
  3. Oświadczenie o wyborze ratalnej formy opłaty podstawowej na studiach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie - pobierz druk
  4. W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów, osoba kandydująca poza drukiem rezygnacji składa podanie o zwrot wpłaconego czesnego - pobierz druk.

Zarządzenie Rektora Nr 114 z dnia 2 czerwca 2025 roku w sprawie stawek opłat za świadczone przez UML usługi edukacyjne dla studentów polskojęzycznych rozpoczynających naukę w roku akademickim 2025/2026–  zobacz

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia

 

Opłaty za studia niestacjonarne:

Kierunek

Semestralna opłata podstawowa wnoszona jednorazowo

Wartość jednej raty przy wnoszeniu semestralnej opłaty podstawowej w czterech ratach

 
 

Lekarski

25 500 zł

6 694 zł

 

Lekarsko-dentystyczny

30 500 zł

8 006 zł

 

Pielęgniarstwo II stopnia

4 300 zł

1 129 zł

 

Położnictwo II stopnia

5 340 zł

1 402 zł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opłaty za studia prowadzone w języku angielskim dla studentów polskojęzycznych 

 

Kierunek

 

Opłata za semestr pokrywająca wzrost kosztów z tytułu prowadzenia zajęć w języku angielskim

 

Lekarski

 

6 500 zł

 

Lekarsko-dentystyczny

 

8 400 zł

 

Pielęgniarstwo I stopnia

 

7 500 zł

 

Położnictwo I stopnia

 

8 430 zł

 

  1. Skierowanie do lekarza medycyny pracy na badania, osoba kandydująca pozyska ze swojego konta rekrutacyjnego założonego podczas procesu elektronicznej rejestracji.
  2. Ważne zaświadczenie od lekarza medycyny pracy musi być dostarczone wraz z kompletem dokumentów. UWAGA: Prosimy o zrobienie kopii zaświadczenia przed złożeniem dokumentów do Komisji Rekrutacyjnej.
  3. Badania mogą zostać wykonane przez lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych, czyli lekarza medycyny pracy na terenie całego kraju.
  4. W  trakcie  studiów  osoba przyjęta na pierwszy rok studiów  będzie narażona na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia:
    • analityka medyczna - Wydział Farmaceutyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, rozpuszczalniki, organiczne, rtęć metaliczna i jej związki nieorganiczne, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym, praca ze specjalistycznym sprzętem laboratoryjnym;
    • biomedycyna -  Wydział Nauk Medycznych: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym;
    • dietetyka - Wydział Nauk Medycznych: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, rozpuszczalniki organiczne o działaniu jak ksylen, toluen, eter naftowy, czynniki biologiczne (gronkowce, entero-bakterie, grzyby pleśniowe), praca przy monitorze ekranowym;
    • elektroradiologia - Wydział Lekarsko-dentystyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, promienie jonizujące, pole magnetyczne wysokiej częstotliwości, praca przy monitorze ekranowym;
    • farmacja - Wydział Farmaceutyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco – drażniącym, rozpuszczalniki organiczne, rtęć metaliczna i jej związki nieorganiczne, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym, praca ze specjalistycznym sprzętem laboratoryjnym;
    • fizjoterapia - Wydział Nauk o Zdrowiu: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, pole i promieniowanie elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości, wolnozmienne, ekspozycja na czynniki termiczne (ekspozycja na działanie niskich i wysokich temperatur), UV, laserowe, praca przy monitorze ekranowym;
    • higiena stomatologiczna - Wydział Lekarsko-dentystyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, praca w wymuszonej pozycji ciała, przy monitorze ekranowym;
    • kosmetologia - Wydział Farmaceutyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, rozpuszczalniki organiczne i związki nieorganiczne, praca w wymuszonej pozycji – obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego, UV, laserowe;
    • kierunek lekarski - Wydział Lekarski: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, czynniki biologiczne – materiał biologiczny, zakaźny, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym, praca w wymuszonej pozycji, przy łóżku chorego i stole operacyjnym;
    • kierunek lekarsko-dentystyczny - Wydział Lekarsko-dentystyczny: czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, UV, tlenki azotu, pyły mas plastycznych, wibracje na kończyny górne, praca w wymuszonej pozycji ciała, przy monitorze ekranowym, w małym polu widzenia;
    • pielęgniarstwo - Wydział Nauk o Zdrowiu: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, pole elektromagnetyczne i promieniowanie wysokiej częstotliwości, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym;
    • położnictwo - Wydział Nauk o Zdrowiu: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, praca przy monitorze ekranowym i mikroskopie optycznym;
    • psychologia - Wydział Nauk Medycznych: narażenie na czynniki psychospołeczne, obciążenie psychiczne, stres, długotrwała wymuszona pozycja siedząca;
    • ratownictwo medyczne - Wydział Nauk Medycznych: stres czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, formalina, gazy anestetyczne, praca przy monitorze ekranowym, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, obciążenie wysiłkowe na zajęciach i sprawdzeniach, pole elektromagnetyczne i promieniowanie wysokiej częstotliwości, hałas, wibracje ogólne, zmienne warunki atmosferyczne;
    • techniki dentystyczne - Wydział Lekarsko-dentystyczny: czynniki chemiczne o działaniu uczulająco-drażniącym, monomery akrylowe, czynniki biologiczne – materiał biologiczny zakaźny, pyły-akrylu, gipsu, stopów metali protetycznych, UV, wibracje na kończyny górne, praca w wymuszonej pozycji ciała, przy monitorze ekranowym;
    • terapia zajęciowa - Wydział Nauk o Zdrowiu: czynniki psychospołeczne - stres, czynniki chemiczne - substancje i mieszaniny zawarte w farbach, klejach, środkach dezynfekujących i środkach czystości, czynniki fizyczne - hałas (praca maszyn), długotrwała, wymuszona pozycja ciała, np. klęcząca, pochylona,
    • zdrowie publiczne - Wydział Nauk o Zdrowiu: czynniki fizyczne, praca przy monitorze ekranowym.

Dla osób z województwa lubelskiego badania w roku 2025 można wykonać w następujących ośrodkach:

  1. Bełżyce – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Nr 1, ul. Przemysłowa 44, 24–200 Bełżyce
  2. Biała Podlaska - Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlasce, ul. Terebelska 57-65, 21-500 Biała Podlaska 
  3. Biłgoraj – Centrum Medyczne Luxmed, ul. Kościuszki 50, 23–400 Biłgoraj
  4. Bychawa – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Piłsudskiego 26/28/30, 23–100 Bychawa
  5. Chełm- Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy- Centrum Profilaktyczno Lecznicze w Lublinie, Oddział w Chełmie, ul. Mickiewicza 37, 22-100 Chełm
  6. Dęblin – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Rynek 14, 08–530 Dęblin
  7. Dęblin – Poradnia Medycyny Pracy Gabinet Otolaryngologiczny, ul. 15 PP Wilków 34 a/9, 08–530 Dęblin
  8. Janów Lubelski – Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej ul. Zamoyskiego 149, 23–300 Janów Lubelski 
  9. Krasnystaw – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Sobieskiego 4, 22–300 Krasnystaw
  10. Kraśnik – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Al. Chopina13, 23–210 Kraśnik
  11. Lublin – Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy Centrum Profilaktyczno–Lecznicze w Lublinie – Filia Nr 1, ul. Nałęczowska 27, 20–701 Lublin
  12. Lubartów – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Al. Cicha 14, 21–100 Lubartów
  13. Ludwin-Kolonia – Indywidualna Praktyka Lekarska Magdalena Ciuraj-Hanczarek, ul. Obrońców Pokoju 7/10, 21-010 Łęczna
  14. Łęczna – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Krasnystawska 52, 21–010 Łęczna
  15. Łuków – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Rogalińskiego 3, 21–400 Łuków
  16. Opole Lubelskie – Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 4a, 24–300 Opole Lubelskie
  17. Puławy – Centrum Medyczne INTERNUS Sp. z o. o., ul. Generała Fieldorfa „Nila” 10, 24–100 Puławy
  18. Puławy – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Bema 1, 24–100 Puławy
  19. Radzyń Podlaski–  Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Wisznicka 111, 21–300 Radzyń Podlaski
  20. Ryki – Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Medivita s. c., ul. Warszawska 100, 08–500 Ryki
  21. Zamość – Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki w Zamościu, Al. Jana Pawła II, 22–400 Zamość
  22. Zamość – Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska, ul. Młodzieżowa 6, 22–400 Zamość
  1. Osoby kandydujące nie dostarczają żadnych dokumentów na etapie rejestracji elektronicznej na studia, wyjątek stanową jedynie osoby posiadające maturę zagraniczną, które zobowiązane są w terminie rejestracji na studia to jest do 27 czerwca 2024 roku, dostarczyć na adres e-mailowy Biura Rekrutacji - rekrutacja@umlub.pl skan:
    1. świadectwa ukończenia szkoły lub świadectwa maturalne,
    2. uwierzytelnione świadectwo maturalne (apostille lub legalizacja konsularna) wraz z transkryptem ocen i obowiązującą na nim skalą ocen,
    3. jeżeli na świadectwie matury zagranicznej (z wyjątkiem dyplomu IB i dyplomu EB) brak jest adnotacji stwierdzającej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w państwie, w którego systemie edukacji działa instytucja wydająca świadectwo, do świadectwa należy dołączyć potwierdzenie tego uprawnienia.
  2. Dokumenty, które zostały sporządzone w języku innym niż polski, należy dołączyć poświadczone tłumaczenie na język polski i uwierzytelnione przez:
    1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych (zobacz tutaj) lub
    2. osobę zarejestrowaną  jako  osoba  pełniąca  funkcję  odpowiadającą  funkcji  tłumacza przysięgłego w Rzeczypospolitej Polskiej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie  członkowskim  Europejskiego  Porozumienia  o  Wolnym  Handlu  (EFTA) - stronie  umowy  o  Europejskim  Obszarze  Gospodarczym  lub  państwie  członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
    3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument lub
    4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny  państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument.
  3. Osoby kandydujące, legitymujące się maturą międzynarodową lub europejską uzyskaną w 2025 roku, które w terminie składania dokumentów nie będą posiadać stosownego dyplomu, zobowiązane są do złożenia zaświadczenia wystawionego przez dyrektora szkoły o pozytywnym wyniku egzaminu oraz oświadczenia, że przyjmują do wiadomości, iż w przypadku nieprzedstawienia uczelni oryginału dyplomu do dnia 29 sierpnia 2025 roku, wynik kwalifikacji zostanie unieważniony, a osoba kandydująca zostanie skreślona z listy osób zakwalifikowanych na studia.
  4. Warunkiem dokonania wpisu na studia (przyjęcia) jest dostarczenie w wyznaczonym terminie do siedziby odpowiedniej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej kompletu wymaganych dokumentów. Adresy Komisji Rekrutacyjnych - zobacz tutaj.
  5. Komplet dokumentów oraz dokonanie wpisu może być złożone przez pełnomocnika po okazaniu odpowiedniego upoważnienia.
  6. Niezłożenie kompletu wymaganych dokumentów w terminie wskazanym przez Uczelnię skutkuje skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych na pierwszy rok studiów w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie i uniemożliwia udział w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym.
  7. Dokumenty będące podstawą postępowania kwalifikacyjnego osoba kandydująca składa w oryginale. W przypadku osób będących studentami innego kierunku studiów dopuszcza się możliwość złożenia odpisu dokumentu matury, wówczas dołącza się dodatkowo zaświadczenie z dziekanatu o statusie studenta lub inny dokument poświadczający status studenta.
  8. Dokumenty należy złożyć w białej tekturowej wiązanej teczce formatu A4.
  9. Dopuszcza się następujące formy składania dokumentów:
    1. osobiście,
    2. przez osobę posiadającą odpowiednie upoważnienie - zobacz zakładkę Składanie dokumentów w imieniu osoby kandydującej
    3. przez przedstawiciela ustawowego (rodzic/opiekun prawny) – dotyczy osoby małoletniej - zobacz zakładkę Składanie dokumentów w imieniu osoby kandydującej.
  10. Nie ma możliwości składania dokumentów poprzez przesłanie ich pocztą, kurierem lub pozostawienie na portierni budynku.

 

Zarządzenie Rektora w sprawie wykazu dokumentów wymaganych na pierwszy rok studiów- ZOBACZ

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z konta kandydata;
  2. dowód osobisty lub paszport – do wglądu;
  3.     dokument będący podstawą przyjęcia na studia:

a)   nowa matura – oryginał świadectwa dojrzałości lub oryginał świadectwa dojrzałości i oryginał aneksu do świadectwa dojrzałości,

b)   „stara matura” – oryginał świadectwa dojrzałości albo oryginał świadectwa dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego,

c)   matura europejska (EB), międzynarodowa (IB) – oryginał dyplomu wraz z poświadczonym tłumaczeniem na język polski,

d)   matura uzyskana za granicą (z wyjątkiem dyplomu IB i EB) – oryginał świadectwa lub inny dokument zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej, dodatkowo należy złożyć następujące dokumenty:

·         uwierzytelnienie w formie apostille, jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r., znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych (Dz. U. z 2005 r., Nr 112, poz. 938) lub uwierzytelnienie w formie legalizacji, w przypadku świadectw wydanych przez państwa, które nie są stroną Konwencji,

·         tłumaczenie na język polski świadectwa oraz uwierzytelnienia, jeżeli zostało sporządzone w języku obcym,

·         decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego kuratora oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu za dokument potwierdzający uprawnienia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe - w przypadku prowadzenia takiego postępowania (wydaną przed 1 lipca 2025)

·         zaświadczenie potwierdzające, że uzyskane poza granicami Polski świadectwo uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w państwie, w którego systemie edukacji zostało wydane, o ile na świadectwie nie widnieje taka adnotacja, wraz z tłumaczeniem na język polski,

·         dokument przedstawiający obowiązującą skalę ocen (jeżeli nie jest ona wskazana na świadectwie lub innym dokumencie uzyskanym za granicą), potwierdzony przez szkołę, którą ukończyła osoba kandydująca bądź uprawniony do tego urząd, wraz z tłumaczeniem na język polski.

4. dokument potwierdzający uzyskanie: tytułu laureata bądź finalisty olimpiad stopnia centralnego lub medalisty i uczestnika finałów olimpiad międzynarodowych lub laureata konkursów międzynarodowych i krajowych;

5. zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych z egzaminu wstępnego przeprowadzonego w innych uczelniach medycznych według standardów Centralnej Komisji Egzaminacyjnej - Uczelnia uznaje zaświadczenia od 2021 roku;

6. oświadczenie przedstawiciela ustawowego (rodzica lub opiekuna prawnego) o wyrażeniu zgody na podjęcie studiów przez osobę małoletnią wraz z odpisem aktu urodzenia do wglądu – dotyczy osoby małoletniej;

7. zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów;

8. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy kandydat nie składa dokumentów osobiście;

9. dowód dokonania opłaty podstawowej za pierwszy semestr nauki wniesionej w całości lub w ratach – dotyczy studiów niestacjonarnych;

10. oświadczenie o wyborze ratalnej formy opłaty podstawowej na studiach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie jeżeli dotyczy - pobierz druk

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia – wydrukowane z konta kandydata;
  2. dowód osobisty lub paszport – do wglądu;
  3. oryginał dyplomu ukończenia studiów odpowiednio pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub drugiego stopnia część A i B (suplement) lub dyplom ukończenia studiów wyższych uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia. W przypadku, gdy w terminie składania dokumentów kandydat nie posiada jeszcze dokumentu dyplomu ukończenia studiów wyższych, składa wydane przez uczelnię zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do podjęcia studiów drugiego stopnia;
  4. oryginał świadectwa dojrzałości lub oryginał świadectwa dojrzałości i oryginał aneksu do świadectwa dojrzałości lub zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego lub dyplom matury IB lub EB lub dokument matury zagranicznej lub inny dokument zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, zawierający wynik z przedmiotu język angielski na poziomie rozszerzonym – dotyczy kierunku biomedycyna;
  5. zaświadczenie:
    1. zawierające średnią ocen z całego toku studiów odpowiednio: z pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich; do średniej ocen wlicza się ocenę z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego-dotyczy kierunku biomedycyna,
    2. zawierające wynik ukończenia studiów oraz średnią ocen z całego toku studiów odpowiednio: z pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich; do średniej ocen wlicza się ocenę z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego- dotyczy kierunku dietetyka,
    3. zawierające wynik egzaminu egzaminu dyplomowego oraz średnią ocen z całego toku studiów pierwszego stopnia; do średniej ocen nie wlicza się oceny z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego- dotyczy kierunku kosmetologia,
    4. zawierające wynik ukończenia studiów oraz średnią ocen z całego toku studiów, do którego nie wlicza się oceny z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego- dotyczy kierunków: elektroradiologia, pielęgniarstwo, położnictwo,
  6. zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów;
  7. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy kandydat nie składa dokumentów osobiście;
  8. dowód dokonania opłaty za pierwszy semestr nauki wniesionej w całości lub w ratach – dotyczy studiów niestacjonarnych;
  9. oświadczenie o wyborze ratalnej formy opłaty podstawowej na studiach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, jeżeli dotyczy - pobierz druk.
  1. podpisane podanie o przyjęcie wydrukowane z konta kandydata;
  2. paszport do wglądu;
  3.      dokument będący podstawą przyjęcia na studia:

    a)   nowa matura – oryginał świadectwa dojrzałości lub oryginał świadectwa dojrzałości i oryginał aneksu do świadectwa dojrzałości,

    b)   „stara matura” – oryginał świadectwa dojrzałości albo oryginał świadectwa dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego,

    c)   matura europejska (EB), międzynarodowa (IB) – oryginał dyplomu wraz z poświadczonym tłumaczeniem na język polski,

    d)   matura uzyskana za granicą (z wyjątkiem dyplomu IB i EB) – oryginał świadectwa lub inny dokument zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej, dodatkowo należy złożyć następujące dokumenty:

    ·         uwierzytelnienie w formie apostille, jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r., znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych (Dz. U. z 2005 r., Nr 112, poz. 938) lub uwierzytelnienie w formie legalizacji, w przypadku świadectw wydanych przez państwa, które nie są stroną Konwencji,

    ·         tłumaczenie na język polski świadectwa oraz uwierzytelnienia, jeżeli zostało sporządzone w języku obcym,

    ·         decyzję administracyjną, wydaną przez właściwego kuratora oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu za dokument potwierdzający uprawnienia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe - w przypadku prowadzenia takiego postępowania (wydaną przed 1 lipca 2025)

    ·         cudzoziemiec, który posiada zagraniczny dokument o wykształceniu (z wyłączeniem dyplomów IB i EB) wydany w państwie nienależącym do UE, EFTA, OECD i nieobjęty postanowieniami umowy międzynarodowej jest zobowiązany do przedstawienia dokumentu wydanego za granicą wraz z pisemną informacją dyrektora NAWA o tym dokumencie,

    ·         zaświadczenie potwierdzające, że uzyskane poza granicami Polski świadectwo uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w państwie, w którego systemie edukacji zostało wydane, o ile na świadectwie nie widnieje taka adnotacja, wraz z tłumaczeniem na język polski,

    ·         dokument przedstawiający obowiązującą skalę ocen (jeżeli nie jest ona wskazana na świadectwie lub innym dokumencie uzyskanym za granicą), potwierdzony przez szkołę, którą ukończyła osoba kandydująca bądź uprawniony do tego urząd, wraz z tłumaczeniem na język polski.

  4. dokument potwierdzający prawo do podejmowania przez cudzoziemców studiów prowadzonych w języku polskim bez odpłatności wraz z poświadczonym tłumaczeniem na język polski;
  5.  dokument potwierdzający znajomość języka polskiego (z wyłączeniem osób, posiadających polską maturę lub studia ukończone w Polsce w języku polskim) wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako obcego (minimum poziom B2), pozostałe rodzaje dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach zostaną określone w drodze rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Nauki w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach.
  6. oświadczenie kandydata, że zobowiązuje się do przystąpienia do ubezpieczenia (polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia) niezwłocznie po uzyskaniu wpisu na listę studentów oraz dostarczy jego dowód do właściwego dziekanatu;
  7. dokument potwierdzający uzyskanie: tytułu laureata bądź finalisty olimpiad stopnia centralnego lub medalisty i uczestnika finałów olimpiad międzynarodowych lub laureata konkursów międzynarodowych i krajowych;
  8. zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych z egzaminu wstępnego przeprowadzonego w innych uczelniach medycznych wg standardów Centralnej Komisji Egzaminacyjnej - Uczelnia uznaje zaświadczenia od 2022 roku;
  9. oświadczenie przedstawiciela ustawowego (rodzica/opiekuna prawnego) o wyrażeniu zgody na podjęcie studiów przez osobę małoletnią wraz z odpisem aktu urodzenia do wglądu – dotyczy osoby małoletniej;
  10. zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów;
  11. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy kandydat nie składa dokumentów osobiście;
  12. dowód dokonania opłaty za pierwszy semestr nauki wniesionej w całości lub w ratach – dotyczy studiów niestacjonarnych;
  13. oświadczenie o wyborze ratalnej formy opłaty podstawowej na studiach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, jeżeli dotyczy - pobierz druk
  1. podpisane podanie o przyjęcie wydrukowane z konta kandydata;
  2. paszport do wglądu;
  3. oryginał dyplomu ukończenia studiów odpowiednio pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub drugiego stopnia część A i B (suplement) lub dyplom ukończenia studiów wyższych uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia. W przypadku, gdy w terminie składania dokumentów kandydat nie posiada jeszcze dokumentu dyplomu ukończenia studiów wyższych, składa wydane przez uczelnię zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do podjęcia studiów drugiego stopnia;
  4. zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu ukończenia studiów wyższych, jeśli dokument podlega obowiązkowi nostryfikacji;
  5. oryginał świadectwa dojrzałości lub oryginał świadectwa dojrzałości i oryginał aneksu do świadectwa dojrzałości lub zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego lub dyplom matury IB lub EB lub dokument matury zagranicznej lub inny dokument zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, zawierający wynik z przedmiotu język angielski na poziomie rozszerzonym – dotyczy kierunku biomedycyna;
  6. zaświadczenie:
    • zawierające średnią ocen z całego toku studiów odpowiednio: pierwszego stopnialub drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, do którego wlicza się ocenę z pracy dyplomowej 
      i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego – dotyczy kierunku biomedycyna,
    • zawierające średnią ocen z całego toku studiów pierwszego stopnia, do którego nie wlicza się oceny z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego oraz zawierające wynik 
      egzaminu dyplomowego – dotyczy kierunku kosmetologia,
    • zawierające średnią ocen z całego toku studiów odpowiednio: pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, do którego wlicza się oceny z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego – dotyczy kierunku dietetyka oraz produkty farmaceutyczne i kosmetyczne – nauka i przemysł,
    • zawierające średnią ocen z całego toku studiów, do którego nie wlicza się oceny z pracy dyplomowej i z obrony pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego oraz zawierające wynik ukończenia studiów –
      dotyczy pozostałych kierunków studiów.
  7. tłumaczenie dokumentów wymienionych w ust. 3, 5 oraz 6 na język polski, jeżeli zostały sporządzone w języku obcym;
  8. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego (z wyłączeniem osób, posiadających polską maturę lub studia ukończone w Polsce w języku polskim), wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości 
    Języka Polskiego jako obcego (minimum poziom B2);
  9. zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów;
  10. oświadczenie kandydata, że zobowiązuje się do przystąpienia do ubezpieczenia (polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia) niezwłocznie po uzyskaniu wpisu na listę studentów oraz dostarczy jego dowód do właściwego dziekanatu;
  11. dokument potwierdzający prawo do podejmowania przez cudzoziemców studiów prowadzonych w języku polskim bez odpłatności wraz z poświadczonym tłumaczeniem na język polski;
  12. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy kandydat nie składa dokumentów osobiście;
  13. dowód dokonania opłaty za pierwszy semestr nauki wniesionej w całości lub w ratach – dotyczy studiów niestacjonarnych;
  14. oświadczenie o wyborze ratalnej formy opłaty podstawowej na studiach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, jeżeli dotyczy - pobierz druk
  1. Nie ma możliwości składania dokumentów poprzez przesłanie ich pocztą lub kurierem.
  2. Dokumenty będące podstawą wpisu na studia składa się w oryginale.
  3. Do każdego składanego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski, należy dołączyć jego poświadczone tłumaczenie na język polski. Przez tłumaczenie poświadczone rozumie się tłumaczenie uwierzytelnione przez:
    • osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
    • osobę zarejestrowaną, jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Rzeczypospolitej Polskiej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) lub
    • konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument lub
    • akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument

Dopuszcza się następujące formy składania dokumentów:

  1. osobiście,
  2. przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo,
  3. przez przedstawiciela ustawowego: rodzica lub opiekuna prawnego (dotyczy osób kandydujących, które nie mają ukończonych 18 lat)

UWAGA:

    • Pełnomocnik, który składa dokumenty w imieniu osoby kandydującej zostawia podpisane przez osobę kandydującą pełnomocnictwo oraz legitymuje się swoim dowodem osobistym lub paszportem.
    • Wypełnionego i podpisanego przez kandydata druku pełnomocnictwa nie trzeba potwierdzać notarialnie/urzędowo.
    • Osoba kandydująca małoletnia, która nie ukończyła 18 lat, zobowiązana jest złożyć oświadczenie przedstawiciela ustawowego rodzica lub opiekuna prawnego o wyrażeniu zgody na podjęcie studiów podpisane przez jednego z rodziców lub innego opiekuna prawnego, dokumentu nie trzeba potwierdzać notarialnie/urzędowo.  Do oświadczenia dołącza się skrócony odpis aktu urodzenia. Jeżeli dokument jest wydany w języku innym niż polski, musi być przetłumaczony przez polskiego tłumacza przysięgłego.

 

Druk pełnomocnictwa- POBIERZ TU

 

Druk zgody rodzica/opiekuna- POBIERZ TU

 

 

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.

  2. Od decyzji WKR służy odwołanie do Rektora, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

    1. Wniesienie odwołania przysługuje każdej osobie biorącej udział w procesie rekrutacji.
    2. Odwołanie złożone przed wydaniem decyzji nie będzie rozpatrywane.
    3. Od publikowanych na stronie internetowej list nie przysługuje odwołanie. Odwołanie przysługuje tylko od otrzymanej decyzji wydanej przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną doręczoną w formie pisemnej.
  3. Odwołanie składane jest za pośrednictwem Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, zobacz lokalizację.

Osoby, które zostały wpisane na listę studentów pierwszego roku studiów na kierunki: lekarski, lekarsko-dentystyczny, pielęgniarstwo oraz położnictwo prowadzone w języku polskim, mogą podjąć studia w języku angielskim, o ile w danym roku akademickim jest prowadzone kształcenie w tym języku. Wnioski należy składać do Dziekana danego Wydziału. Studia w języku angielskim są płatne- zobacz Zarządzenie Rektora Nr 114/2025 w sprawie stawek opłat za usługi świadczone przez UM w Lubinie.

Limity przyjęć obowiązujące podczas rekrutacji 2025/2026

Forma i poziom kształcenia / kierunek studiów

Studia prowadzone w formie stacjonarnej
w języku polskim

Studia prowadzone w formie niestacjonarnej
w języku polskim

jednolite studia magisterskie
analityka medyczna 90  
farmacja 150  
fizjoterapia 90  
lekarski 360 150
lekarsko-dentystyczny 100 60
psychologia 30  
studia pierwszego stopnia
biomedycyna 30  
dietetyka 60  
elektroradiologia 30  
higiena stomatologiczna 30  
kosmetologia 90  
pielęgniarstwo 240  
położnictwo 90  
ratownictwo medyczne 60  
techniki dentystyczne 30  
terapia zajęciowa 30  
zarządzanie w ochronie zdrowia 30  
studia drugiego stopnia
biomedycyna 20  
dietetyka 30  
elektroradiologia 30  
kosmetologia 30  
pielęgniarstwo 120 50
położnictwo 60 30
zdrowie publiczne 30  

 

Zarządzenie Rektora nr 90/2025 w sprawie limitów przyjęć na pierwszy rok studiów na kierunki prowadzone w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie na rok akademicki 2025/2026- ZOBACZ

Rezygnacja ze studiów jest procesem nieodwracalnym.

Może być złożona na każdym etapie trwania procesu rekrutacyjnego to jest do 7 października 2025 roku w siedzibie Komisji Rekrutacyjnej. Po tym terminie rezygnacje składa się w siedzibie właściwego dziekanatu.

Rezygnacja może być złożona:

    1. osobiście,
    2. przez osobę posiadającą odpowiednie upoważnienie - zobacz zakładkę Składania dokumentów w imieniu osoby kandydującej,
    3. drogą elektroniczną – przesyłając podpisaną rezygnację (skan pisma z podpisem) z adresu mailowego używanego przy rekrutacji na odpowiedni adres email Komisji Rekrutacyjnej.

Wzór rezygnacji z podjęcia studiów pobierz

W przypadku studiów niestacjonarnych prócz wyżej wymieniongo druku rezygnacji, składa się podanie o zwrot wpłaconego czesnego - pobierz

Nasza uczelnia oferuje bogaty system stypendialny, który pozwoli Tobie obniżyć koszty studiowania.

 

Prawo do pomocy materialnej masz bez względu na to, czy studiujesz na studiach stacjonarnych czy niestacjonarnych.

 

Istnieją różne formy pomocy materialnej, jakie oferuje ci nasz Dział Spraw Socjalnych Studentów. Rodzaje świadczeń pomocy materialnej dla studentów:

  • stypendium socjalne – jeśli jesteś w trudnej sytuacji materialnej, tzn. jeśli średnia wysokość dochód netto przypadający na jednego członka nie przekracza określonej kwoty. Stypendium przyznawane jest na semestr zimowy (październik – luty) i semestr letni (marzec – czerwiec). Może być zwiększone z tytułu zamieszkania w domu studenckim, lub na stancji lub gdy brak jest dochodów i osób zobowiązanych do alimentacji i w przypadku braku renty rodzinnej po rodzicach, a także wychowankom domu dziecka lub osobom, które osiągnęły pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej,
  • stypendium rektora dla studentów - jeśli w poprzednim roku osiągnąłeś wysoką średnią ocen lub miałeś osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne. O takie stypendium może ubiegać się także student I roku, który jest laureatem olimpiady międzynarodowej lub laureatem/finalistą olimpiady stopnia centralnego, a także który jest medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych – możesz otrzymać, jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności wydane przez właściwy organ,
  • ministra za znaczące osiągnięcia – przyznanie tego stypendium określają przepisy Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, student może równocześnie otrzymywać stypendium rektora i ministra,
  • zapomoga – jest to jednorazowe świadczenie, które może być przyznane studentowi , który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, która ma wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej. Zdarzenie to dotyczy bezpośrednio studenta lub członka najbliższej rodziny.

Wszystkie ww. świadczenia przyznawane są na wniosek studenta. 

 

Dział Spraw Socjalnych Studentów zlokalizowany jest w Domu Studenta numer 1 przy ul. Chodźki 11. Kontakt z Działem Spraw Socjalnych Studentów - wejdź tutaj

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2, art. 12 pkt 6 i 7 oraz art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560) Uniwersytet Medyczny w Lublinie przeprowadzi weryfikację osób studiujących mogących mieć, w związku z realizacją programu studiów lub w związku z działalnością np. w organizacjach studenckich lub kołach naukowych, kontakt z małoletnimi.

Weryfikacja polega na:

  1. uzyskaniu przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (zwanym dalej „Rejestrem”);
  2. przedłożeniu Uczelni przez osobę, która podlega weryfikacji, informacji z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) oraz jeżeli dotyczy, rejestru karnego innego państwa lub oświadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 2-7 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (zwanej dalej „Ustawą”).

Harmonogram weryfikacji dla osób studiujących znajduje się w Zarządzeniu Rektora:
https://bip.umlub.pl/wewnetrzne-akty-prawne/zarzadzenia-rektora-um/dokument,7623,zarzadzenie-rektora.html

Zarządzenie Rektora nr 39/2023 w sprawie "Regulaminu i form wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie"- pobierz

Załącznik do Zarządzenia nr 39/2023- pobierz

Logo

Rekrutacja

2025/2026

+48 81448 5073 / +48 81448 5079 / +48 81448 5076
rekrutacja@umlub.edu.pl
Pokój nr 31-32 (parter), Al. Racławickie 1, (Collegium Novum), 20-059 Lublin
ITEM ITEM RED

© 2022 - ITEM - Wszystkie prawa zastrzeżone.

ITEMRED : v.1.5